Na Muráni s Milanom
Novoročný výstup na Šimonku
Zimnou Muránskou planinou
Čo bolo pred Kronikou

Čo bolo pred Kroniku Niekedy v dobách dávnych, keď som ešte chodil na strednú školu, za čias socializmu, sa voľný čas študentov vyplňova [ ... ]

Toto si chcem prečítať
S Biancou na Muránskom hrade

S Biancou na Muránskom hrade Perinbaba už sa dlhšie chystá prikryť snehom okolité aj vzdialenejšie kopce Slovenska. Aspoň toto tvrdia meteoro [ ... ]

Hľadať
Prehľadávať len:
Celkom: 49 nájdených výsledkov.
Strana 1 z 3

Poloniny, do Balnice

Uverejnené 16. október 2018. Publikované v Východné Karpaty

... som v pramenisku Udavy. Slnko tiež už pripekalo, cítil som to najmä na otvorených priestranstvách. Vďaka slnku, ktoré všetko zohrievalo, som pocítil známu vôňu drevených železničných podvalov. Až som  ...

Hrebeňom Polonín

Uverejnené 04. október 2018. Publikované v Východné Karpaty

... výstup na Kremenec Zaspával som s vedomím, že dnes mám pred sebou slabých 20 km (presne 18,1 km), takže som sa snažil nedrichmať v pelechu. Ráno bolo krásne a chladné, ale krásne. Slnko ešte nevyšlo ...

Poloniny, výstup na Kremenec

Uverejnené 18. september 2018. Publikované v Východné Karpaty

... en o pár metrov nižšie ako samotná útulňa. Z prameňa voda tiekla síce len cícerkom, ale tiekla. Naplnil som si dve 1,5 l fľaše. Do rána by mi to malo stačiť. Noc v útulni pod Čierťažou. Slnko poma ...

Smer Burda

Uverejnené 29. júl 2018. Publikované v Muránska planina

... tán, ale skôr to teplo a slnko. Pobalili sme sa a už o 08.00 h. sme vyrážali smerom na Ostricu a Sivákovú (Javor). Trocha stúpania, a potom to už bolo také lážo‑plážo. Ostrica a Siváková Cesta neb ...

Hore Martinovou dolinou

Uverejnené 28. júl 2018. Publikované v Muránska planina

...  kilometrovú nezáživnú cestu po asfaltke k Pasekám. Bolo skoro presne 10 hodín (presne 09:59 h. a 48 sekúnd) a slnko už poriadne pripekalo a ani asfalt na ceste sa netváril, že nás bude chladiť. Cesta  ...

Zrýchlený presun

Uverejnené 23. január 2018. Publikované v Slanské vrchy

... hcem byť o 17.30 h. v Mudrovciach. Slnko prekliato nízko Bol som asi v 1/3 cesty a slnko sa už nebezpečne skláňalo k horizontu a snažilo sa zájsť za kopce na západe. Slnko definitívne zapadlo. Už  ...

Na Makovicu

... uto. Zato včera večer, ako by tu mali dáke preteky…    Prešiel som úzkym pásom lesa, aby som o chvíľu vyšiel na lúku. Slnkom zaliatu lúku, ktorej dominovala polorozpadnutá chata. Polčas rozpadu by  ...

Cez Mošník

Uverejnené 22. január 2018. Publikované v Slanské vrchy

... čku. Možno aj kvôli tomu som ju stratil. Už ani neviem po koľkýkrát. Šiel som správnym smerom, preto ma to až tak nehnevalo.  Na otvorených západných výhľadoch som badal, že slnko sa už blíži k horizontu. Ma ...

Opäť na Lazy

... koniec som sa rozhodol, že skúsim ešte raz Lazy, kde som bol aj minulý rok, akurát počasie bola veľmi hmlisté.      Do úvahy som musel brať aj čas slnečného svitu. Slnko vychádza okolo 07.00 h. a z ...

Cez hrby a priesmyky

Uverejnené 16. september 2017. Publikované v Východné Karpaty

... edúfal som v jej vysušenie. Slnko síce občas vykuklo, ale to nestačilo. Sadol som si na lavicu, k stolu a zjedol tyčinku, dopil som vodu, ktorú som ešte mal. Veď čo? O hodinu a pol by som mal byť pri  ...

Okolo prameňa Laborca

Uverejnené 14. september 2017. Publikované v Východné Karpaty

... am vyšlo aj slnko, ktorého lúče neboli až také hrejivé. O to viac ma hrialo, že som zbadal čerstvo umytú porciu černíc. Nazbieral som ich niekoľko hrstí. Vzpružilo ma to. To, že bude o niečo chladnejšie,  ...

Nad sedlom Súľová

Uverejnené 01. september 2017. Publikované v Volovské vrchy

... som vyvrátené stromy aj s koreňmi, takže pár stromov padlo za obeť veternej kalamite. Pár ich bolo zrezaných aj z pňa. Slnko už začínalo naberať na sile a ja som sa začínal riadne potiť. Volovskými kopcami ...

Z Telgártu za vodou k Dobšinej

Uverejnené 31. august 2017. Publikované v Volovské vrchy

... , lebo slnko začínalo pripekať a pofukoval mierny vetrík, ktorý nebol studený, ale príjemne chladil. Nadchýnal som sa panorámou Nízkych Tatier a jeho najvýchodnejšou dominantou Kráľovou hoľou. Všetko s ...

Na Prednú holicu s bicyklom

Uverejnené 05. júl 2017. Publikované v Cyklistika

... ale ani som sa mu nevzďaľoval. Napriek tomu, že bolo veľmi skoré dopoludnie slnko už statočne hrialo. Potil som sa a nevedel som sa dočkať, kedy vojdem pod koruny stromov na Bankove. Konečne som sa ocitol ...

Okolo Ružína s bicyklom

... ilometroch. Odpočinul som si, zajedol, čo to, a doplnil tekutiny. Ružín už bol pomaly za mnou a slnko začalo poriadne pripekať. Malá, Veľká Lodina, Kysak, Trebejov a Družstevná pri Hornáde Cesta bola  ...

Cyklotúra, do Maďarska cez kopce

Uverejnené 20. máj 2017. Publikované v Cyklistika

... pokračoval som ďalej smerom k Nižnej Myšli. Slnko, piesok a voda Pri tom nadpise mi napadla kultúrna vložka: Pýtajú sa Slováka, pred dovolenkovou sezónou, po čom túži. Aby som mal dobrú vodu, k ...

Cyklotúra, podhorým Slanských vrchov

Uverejnené 05. marec 2017. Publikované v Cyklistika

... dokonca aj tyrkysovo‑modrý nádych. Stromy bez listov, všade taká ponurá hnedo‑sivá farba.    Na miestach, ktoré neboli v tieni slnko celkom pekne hrialo. Mal som na sebe výraznú žlto-zelenú krikľavú  ...

Trohánka a Zlatoidská hora

Uverejnené 30. október 2016. Publikované v Volovské vrchy

... olie.    Zapadajúce slnko ma prinútilo vyliezť na rozhľadňu ešte raz. Fúkalo snáď ešte silnejšie ako pred pol hodinou, keď som bol hore prvýkrát. Slnko zapadalo za hrebeň Volovských vrchov. 3 metre p ...

Ide sa na Kloptaň

Uverejnené 29. október 2016. Publikované v Volovské vrchy

... . Vetranie pre banské dielo? Vodný zdroj? Načo by to potom potrebovalo vetranie? Slnečné počasie Aj počasie sa umúdrilo. Slnko vykukovalo čoraz častejšie. Moje 30 sekundové prestávky, na ceste hore ...

Od Pipitky k Skorušine

Uverejnené 28. október 2016. Publikované v Volovské vrchy

... spacáku popod celtu. Východný obzor, odkiaľ celú noc statočne fúkalo, bol ožiarený lúčmi práve vychádzajúceho slnka.    Na horizonte sa s postupujúcim slnkom začali objavovať vrcholky kopcov. Videl ...